Лист-роз'яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.08.2015 N 3302-05/ 26769-06Щодо надання роз 'яснення стосовно застосування пункту З частини другої статті 39 Закону України "Про здійснення державних закупівель"
Лист-роз'яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.08.2015 N 3302-05/ 26769-06
Вих. N 3302-05/26769-06 від 13.08.2015
Щодо надання роз 'яснення стосовно
застосування пункту З частини другої
статті 39 Закону України "Про
здійснення державних закупівель"
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України на численні звернення суб'єктів сфери державних закупівель щодо застосування законодавства про державні закупівлі повідомляє.
Закон України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Відповідно до частини першої статті 39 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, яка використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.
Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі наявності умов, визначених у частині другій статті 39 Закону, зокрема нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, а саме пов'язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, з особливим періодом, якщо замовником виступає Міністерство оборони України, Міністерство внутрішніх справ України, Служба безпеки України, Національна гвардія України, Державна прикордонна служба України, Служба зовнішньої розвідки України, Державна служба спеціального зв'язку та захисту інформації України, Державна служба України з надзвичайних ситуацій, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам. Застосування переговорної процедури закупівлі у таких випадках здійснюється за рішенням замовника щодо кожної процедури.
Водночас згідно з частиною першою статті 39 Закону обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити, зокрема посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.
При цьому Законом не визначено конкретного переліку органів (організацій, установ), уповноважених надавати експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов для застосування переговорної процедури закупівлі. Тому, замовник самостійно визначає форму документального підтвердження умови для застосування переговорної процедури закупівлі та орган (організацію, установу), уповноважений надавати таку інформацію.
Таким чином, у залежності від предмета закупівлі, який визначається замовником відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 26.07.2010 N 921 "Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі" (зі змінами) та умови для застосування переговорної процедури закупівлі, замовник самостійно готує документи, необхідні для проведення такої процедури на підставі експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 39 Закону, виданих уповноваженими на це органами (організаціями, установами).
З огляду на вищевикладене, переговорна процедура закупівлі застосовується у разі нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, а саме пов'язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам - будь-яким замовником у розумінні Закону, а пов'язаних з особливим періодом, якщо замовниками виступають виключно суб'єкти, зазначені в пункті 3 частини другої статті 39 Закону.
Директор департаменту
регулювання державних закупівель Олександр СТАРОДУБЦЕВ
